Vrabčáci se ocitli na statku s hospodářskými zvířaty. Škoda, že jen jako . Stavěli ohrady pro zvířata, hráli si s nimi, určovali mláďata, zjišťovali, proč je člověk chová a v čem přináší užitek. Nové poznatky jsme získávali z knížek, přirovnání jsme si hned vysvětlili ,,jsi silný jako kůň, škrábeš jako kočka, jsi zmoklý jako slepice….“. Dost jsme se zasmáli
.
Dlouhou píseň,,Když jsem já sloužil“ předškoláčci již bravurně zvládají, na tyčky nás doprovázeli mladší děti. Při dotekové štafetě jsme se polechtali husími, slepičími a kohoutími pírky, které děti donesly od prarodičů. Společně jsme běhali ,,jako koníci, chodili po bidýlku jako slepičky a váleli sudy s prasátkem“. Zahráli jsme si obměnu hry se zvířátky ,, Stodolo, stodolo, kdo v tobě přebývá“, která opět zaujala a zapojili se i naši nejmladší. Ve všech centrech byly připraveny aktivity související s tématem, předškoláci navíc řešili logico karty (užitek, mláďata, počítání vajíček). Při hodnocení týdenních aktivit se děti shodly – hodně je bavilo vyrábění v Barvičce( kočky, pejsci a prasátka), ve Zkoumálkovi kreslení brkem a v centru kapička pouštění ,,kačenek,, po vodě.
Na školní zahradě si děti protáhly celé tělo při
cvičení s igelitovými ocásky a ke zkoumání všeho okolo využily všechny smysly na plno.