Informace
„Školní vzdělávací program : „ Vláčkem do stanice objevů a poznávání“
Filosofie MŠ: „ Láskyplný přístup projevující se respektováním přirozenosti a stupně vývoje dětí dává maličkým pocit jistoty, bezpečí, který se projevuje klidem, spokojeností, ale také živostí a spontánností…“
Charakteristika programu:
RVP MŠ „Vláčkem do stanice objevů a poznávání“ je zaměřen na celkový rozvoj osobnosti dítěte. Chceme, aby byly děti připraveny pro život, byly samostatné, zodpovědné při plnění úkolů, uměly komunikovat se svými kamarády, nebály se vyjádřit svůj názor a přání.
Hlavní cíle jsou:
- probouzet a upevňovat v dětech všeobecně uznávané lidské, etické a morální zásady
- formovat v dětech vlastní zdravý životní styl, nepodléhat reklamě
- potlačovat necitlivost, lhostejnost, agresivitu
- objevovat, uvědomovat si, nalézat hodnoty a jistoty za spoluúčasti dospělého
Co nabízíme:
- všestranný rozvoj dětské osobnosti, spolupráci s rodiči založenou na bázi otevřenosti a porozumění
- společné akce rodičů a dětí
- návštěvy divadel a výstav ve městě
- zájezdy do divadel (Radost v Brně, Horácké divadlo v Jihlavě)
- výlety za poznáním
- předplavecký výcvik
- účast ve výtvarných soutěžích
- výtvarné tvoření v MŠ s profesionální výtvarnicí paní Matouškovou
- výukové programy – práce dětí na počítačích
- loučení s předškoláky na žďárské radnici
- spolupráci se ZŠ, ZUŠ, DDM, Domem kultury, Městským divadlem, Regionálním muzeem, policií, dobrovolnými hasiči, knihovnou, DM – drogerií , zdrav. pojišťovnou Metal Aliance, dět. pediatry, Speciálním pedagogickým centrem ve Žďáře n. S. (Mgr. J. Fraiová), Dys-centrem při 2. ZŠ Žďár n. S. a Pedagogicko-psychologickou poradnou ve Žďáře n. S.
Třída „ Studánka “ v mateřské škole Vláček
výchova s prvky Waldorfské pedagogiky
paní učitelka: Lacinová Miroslava Dis.
Motto: „Nic příliš brzy, nic příliš pozdě – vše v pravý čas“
kapacita: 25 dětí
provozní doba: 7:00 – 16:00 hod.
vedoucí učitelka: Papežová Jana Dis.
Filosofie třídy: Waldorfská pedagogika stojí na pevných anthroposofických základech (vědecko-filosofický směr podrobně studující vývoj člověka ve všech souvislostech). Z toho také plynou metody výchovné práce v naší třídě.
Co nabízíme :
• spolupráci místo soutěživosti
• harmonii místo jednostrannosti
• živý projev místo technicky dokonalé iluze
• hluboký prožitek místo povrchnosti
• aktivní vztah s rodiči místo pasivity a anonymity
Nadstandardní péče:
snažíme se dopřát dětem dostatek času a naší pozornosti, aby jejich prožitky ze všech činností byly hluboké a trvalé