Ahoj, všichni malí i velcí.
Tvoříme po radost
Hlásíme se z “domácí školičky”.
O co dneska půjde?
Vracíme se k včerejšímu SVĚTOVÉMU DNI ZDRAVÍ
- Flétnisté si písničku snadno zahrají, hrajeme v C dur, počítáme do 4 v jednom taktu.
- Flétnista může doprovázet zpěváka (zpěváky).
- Bubeník může vzít hrnec a vařečky a může bubnovat do rytmu.
- Vzniká nám orchestr, který můžeme doplnit hráči na hrkátka, poklice, vlastní tělo…
- Klavírista písničku doprovodí, může přidat akordy zapsané nad osnovou.
- Herec může význam slov ztvárnit pohybem.
A máte doma DIVADLO.
Písnička o jídle, pití, pohybu a dobré náladě.
Všeho ale s mírou.
Kdo chce zdravý chlapík být,
nesmí kouřit ani pít.
Prášky taky tělu škodí
každý ví, že to tak chodí.
Kdo chce zdravý chlapík být,
musí zkrátka zdravě žít.
- Básničku s dětmi několikrát přečtěte.
- Poté čtěte 2 verše a nechte děti doříct poslední rým ve 2. verši.
- Básničku si vytleskejte do rytmu.
- Popovídejte si s dětmi o kouření, pití alkoholu a dopadech na zdraví lidí.
- Prášky – léky mají hlavní význam uzdravovat.
- Popovídejte o zkušenostech s léky na bolest a nemoc.
Pepíček se rozstonal,
celou noc jen proplakal.
Maminka mu pomáhala,
čajíček mu podávala.
Dostal taky lék,
bacil se ho lek.
- Kdo se rozstonal?
- Proč asi chlapec plakal?
- Kdo chlapci pomáhal?
- Co mu podávala?
- Víš, proč se má při nemoci hodně pít?
- Co ho trápilo?
- Co je bacil?
- Co drží chlapec v ruce?
- K čemu teploměr používáme?
- Znáš i jiný druh teploměru?
- Můžeš brát léky jen tak sám?
- Kdo by Tě měl prohlédnout?
- Chce Ti lékař pomoct?
- Znáš název nějaké nemoci?
- Pamatuješ si na svoji poslední nemoc?
- Co Tě při ní trápilo?
- Pamatuješ si na poslední návštěvu u lékaře?
- Kdo lékaři v ordinaci pomáhá?
- Proč jsou tato povolání tak moc důležitá?
V nemoci bychom měli dost pít, jíst stravu bohatou na vitamíny, odpočívat a spát .
Jablíčka a hruštičky
mají rády dětičky.
Chutná jim i zelenina,
vitamínů je vždy plná.
- Pojmenuj ovoce a zeleninu z obrázku a rozděl.
OVOCE ZELENINA
- Znáš i jiné druhy ovoce a zeleniny?
Vitamíny jsou i v jiných potravinách (mase, rybách, pečivu…)
Jíst by se mělo všechno, tělo potřebuje všechny prvky potravin.
Podívejte se na potravinovou pyramidu.
- Obrázky potravin pojmenujte.
- Vysvětlete dětem, že nejširší část pyramidy obsahuje potraviny, které by měly být v našem stravování zastoupeny nejčastěji...čím výše, tím méně.
- Povídejte o svém denním jídelníčku.
- Vytvořte si jídelníček na následující dny.
Ke střídmému stravování patří pohybová aktivita.
Ze školičky ven
všichni vyběhnem.
Pohyb venku, ten je zdravý,
baví všechny kamarády.
Věnovali jsme se stravování, sportování, ale i stonání a nemocem. Zítra se zaměříme na spánek, odpočinek a recepty zdravého stravování.
Tak se mějte dobře.
Hezké slunné dny všem
s pozdravem paní učitelky