Úvodní stránka   Ze školek   MŠ Vysočánek   MŠ Vysočánek Tvoříme pro radost

MŠ Vysočánek Tvoříme pro radost

Dobrý den, malí i velcí.

Hlásíme se s novinkami v předvečer víkendu.

Tvoříme po radost

Ve středu jsem navštívila obchod VESPA (papírnictví za Hypernovou). Ve středu tam otvírají výdejní okénko asi od 8.00 do 12.00. Dokoupila jsem tam  výtvarný a papírenský materiál, který nám doma došel. Koupila jsem si i samoschnoucí keramické hmoty, a to bílou a terakotovou. Měla jsem představu pustit se do výkrojů vykrajovátky na perníky a vytvořit třeba zápich do květináčů nebo obrázek na pověšení.

 

Budeš-li se chtít pustit do práce s keramickou hlínou, která ti sama zaschne,

budeš pro dnešní výtvory potřebovat.

pevnou podložku, váleček na vyválení rovného plátu hlíny, vykrajovátka na cukroví, mističku s vodou, provázky nebo špejle, záclona, korálky..

Postup:

Na pevnou podložku dáme část hmoty, kterou prohněteme, a za použití válečku hmotu vyválíme v rovnoměrně vysoký plát (asi 4 mm).  Zvolíme si vykrajovátka jarní tematiky ( květiny, zvířátka, ale i srdíčko…) a vykrojíme z hmoty tvary. Tvary se dají jakkoli nazdobit. Pokud se při válení válečku na hmotu dá záclona s ornamenty, obtiskne se do hmoty vzorek a to na samotné ozdobení stačí. Jinak se mohou čímkoli udělat dírky, obtisky, zasadit korálky. Pokud bude hmota při tvoření zasychat a praskat, namočte si prsty ve vodě a jemně navlhčete.

Pokud plánujete výtvor zavěsit, udělejte před zaschnutím dírku nahoře, potom provlečte provázkem. Pokud se jedná o zápich, ještě za mokra špejli zapíchněte do hmoty. Výtvory si položte na podložku a nechte několik dní schnout. Poté můžete tvary i nabarvit, pokud jej budete chtít umístit ven, ještě nalakovat.

Tak to zkuste, ať se daří!

 

A teď je čas na hru

„Hádej, co mám“

Připravte si několik dobře popsatelných předmětů, které najdete v domácnosti. Jeden z vás si 1 předmět vezme, neukazuje jej nikomu a začne předmět popisovat (jeho velikost, barevnost, k čemu se používá….)

Ostatní hádají. Po vyčerpání všech předmětů si všichni spočítají, kolik uhodli předmětů. Učíme děti vysvětlit, co vidí, aniž by pojmenovaly daný předmět. Je to pro děti obtížné, proto jim dejte čas na vyjádření. Výhru pochvalte, při prohře je podporujte k lepším zítřkům. Může si zasoutěžit celá rodina.

Hezký víkend všem 

S pozdravem paní učitelky