Úvodní stránka   Ze školek   MŠ Vysočánek   MŠ Vysočánek Tvoříme pro radost

MŠ Vysočánek Tvoříme pro radost

Ahoj, všichni malí i velcí.

Tvoříme po radost

Hlásíme se z “domácí školičky”.

O co dneska půjde?

 

Hádej, hádej, hadači!

AUTO LETÍ, BALÓN JEDE, MOTORKA SE POTÁPÍ.

NESPLET JSEM TO? JAK TO BUDE? KAMARÁD MI PORADÍ.

Oprav slova říkanky podle pravdy (i když se říkanka potom už rýmovat nebude)

Povídat  si budeme o cestování po silnici a na vodě, včera jsme to slíbili. Balón se nám sem nějak zapletl, o něm jsme se zmínili  už včera při cestování vzduchem.

 

Doplň:

Letadlem jsme se mohli včera přenést k velké vodní ploše – k  . U moře je velké teplo a svítí tam hodně . Ve vodě plave hodně a po vodě můžeme cestovat . Rybáři loví ryby z malých rybářských . Loď s velkými plachtami, celá ze dřeva, kterou na moři moc neuvidíme a vídáme ji spíše ve filmu o pirátech, nazýváme . A myslíš, že by na moři dobře plula tato loď –    ? 

Asi ne, ale vyzkoušet na vodní hladině doma v koupelně si ji můžeš. Skládej podle návodu

Potřebujeme (lodička)

pevnější papír, lavor s vodou

Postup

Potřebujeme (parník)

pevnější papír, nůžky, tužku, pravítko

Postup

Tentokrát je nutno ustřihnou z pevnějšího papíru čtverec.

 

Tak vyplujte na moře alespoň jako. Pohoupeme se na vlnách.

  • Polož lodičku na vodní plochu, aby na vodě stabilně seděla.
  • Foukej do ní jemně vítr ze své pusinky a nauč ji plout.
  • Můžeš mít loděk více, můžete foukat s maminkou a tatínkem.
  • Kdo dopluje dříve ke břehu? Kdo se potopí?

U břehu si pohraj s pískem, je to moc příjemné.

  • Na velký tác s okraji si vysyp s dovolením maminky mouku, strouhanku nebo jinou sypkou směs ( nahradí písek).
  • Písek hlaď rukou.
  • Do písku kresli tvary, ornamenty, obrázky..
  • Zavři oči a představuj si, jak by to ve skutečnosti mohlo být.
  • Vnímej pocity, které Ti kreslení v písku přináší.
  • Seš na letní dovolené, tak si to užij!

 

U vody si zazpívej, i když se v písničce mluví spíš o vodě tuzemské.

To nevadí, hned se k ní po silnici dostaneme.

 

Hádej, hádej, hadači!

  • Toníček má pěkný vlak,                       

               autíčko i _________

  • Bertíček na dvorku                 

               startuje __________.

 

 

NÁKLAĎÁK                                       MOTORKA

                                               

                                   

  • Kolik písmen má každé slovo?
  • Přiřaď:    7            8
  • Mají slova některá písmena stejná:
  • Kolik kol má motorka?
  • Kolik kol má náklaďák?
  • Přiřaď:        6            2
  • Pojmenuj barvy dopravních prostředků.
  • Co se v náklaďáku může vozit?
  • Můžou malé děti jako Ty jezdit na motorce?
  • Kdo chce řídit, musí vlastnit jaký průkaz?

Chtěli jsme dojet k tuzemské vodě – k rybníku, k řece, k jezeru,

k potůčku.

Mohli bychom dojet na 

.   

  • Kolik jede lidí v autobusu?
  • Kdo autobus řídí?
  • Kolik má autobus kol?
  • Je v autobuse žena?
  • Jede autobus doprava nebo doleva?       ŠIKULA

241

 

 

  • Co je to TOYOTA?
  • Podívej se na značku auta.
  • Znáš jiné značky aut?
  • Co znamená „Sviští dobře“?

 

 

 

 

 

 

 

 

Připojujeme několik aktivit k danému tématu.

POČTY SLABIK

 

SUDOKU

 

DOKRESLI KOLA

 

 

NATANKUJ

 

JSI VEEELKÁ ŠIKULKA!!!

Hezké slunné dny všem

s pozdravem paní učitelky