Ahoj, všichni malí i velcí.
Tvoříme po radost
Hlásíme se z “domácí školičky”.
O co dneska půjde?
Slíbili jsme si povídání o dopravních prostředcích.
Včera jsme se zmínili o výbavě kola, zmínili jsme otázku dopravních značek a taky pohyb chodce v dopravním provozu.
LEZE, LEZE PO ŽELEZE,
OČUCHÁVÁ VŠECHNY MEZE.
JEDE, JEDE NA PÁRU,
TROUBÍ PŘITOM FANFÁRU.
Co je to?
- Vymysli slovo, které se se slovem VLAK rýmuje.
- Na jaké písmeno slov VLAK začíná?
- Na jaké písmeno slovo VLAK končí?
- Vytleskej slovo VLAK?
- Kolikrát jsi tleskl, tolik má slovo slabik. VÝBORNĚ
- Jel jsi někdy vlakem?
- Co potřebuje vlak k jízdě?
- Jak se jmenuje povolání člověka, který vlak řídí?
- Zazpívej si s ním:
- Písničku si pročtěte.
- Popovídejte si o slovech o cestování vlakem.
- Zahoukej jako vlak v tunelu.
- Doprovoďte písničku vařečkami a poklicemi pěkně do rytmu.
- Jezděte jako vlak.
- Vezměte flétny a notujte, protože je to písnička jednoduchá Snad jenom tón h dole, místo něj třeba dupněte.
HRA
Najděte doma čepici, vařečka může představovat plácačku výpravčího. Do malé kabelky si nastříhejte papírky jako lístky na jízdu vlakem. Chtělo by to ještě píšťalku.
Ze židlí postavte vlak, maminka může být cestující a malý průvodčí (výpravčí) řídí jízdu a vozí maminku tam, kam má zakoupený lístek.
Odpolední vycházka může tématem pokračovat směrem k vlakovému nádraží podívat se na druhy vlaků, koleje a ostatní prostory týkajících se přepravy vlakem.
To je kouře, ještě že dnešní vlaky už tak nekouří.
Ale kličky kouře by sis vyzkoušet mohl. Dívej, těžké to není!
Podívej se na obrázky dopravních prostředků.
- Umíš pojmenovat všechny?
- Vytvoř s daným slovem větu (řekni více slov za sebou).
- Určuj barvy prostředků.
- Ukaž první řádek ( druhý, třetí,..)
- Ukaž první v řádku (druhý,..)
- Ukaž první sloupec (druhý,..)
- Urči obrázek hned před, hned za, mezi, uprostřed, nahoře, dole, vlevo, vpravo…
- Můžu vidět plout letadlo na vodě?
- Může jet loď po koleji?
- Urči, kde se který prostředek pohybuje.
Tak se ukaž
Vzduchoplavci vzhůru letí.
dole mává zástup dětí,
Balon stoupá do mraků,
svět je plný zázraků.
Doplň rýmy podle obrázků (jsou ale přeházené).
pohádku o _____
už jedeme ______.
- Maluje Otylka
- Kde cestujeme těmito dopravními prostředky.
- Jel jsi jimi?
- Vymysli hádanku k nějakému dopravnímu prostředku.
- Kam se cestuje letadlem?
- Podívej se na mapu světa a ukaž si místa, kde jste byli.
- Povídejte o dojmech z létání.
Zítra se podíváme na cestování po vodě a po silnicích.
Tak zítra na výletě AHOJ.
Hezké a slunné dny všem
s pozdravem paní učitelky