Úvodní stránka   Ze školek   MŠ Pohádka   MŠ Brodská -Podněty pro volné chvilky

MŠ Brodská -Podněty pro volné chvilky

Milé děti a rodiče, je krásné jarní počasí a kolem nás se probouzí příroda. My jí vnímáme všemi smysly – vidíme rozkvetlé stromy, rozmanité barvy, přivoníme k jarním  kytičkám, hmatem cítíme pestrost přírodních materiálů….                             Dnes posíláme náměty na procvičení smyslů.

HMAT- (hmatové hry rozvíjí jemnou motoriku a grafomotoriku                                                     – venku si posbírejte různé přírodniny ( šišku, kamínek, klacík, květinku, plody stromu…), dítě určuje pouze hmatem –se zavázanýma očima, poznávání různých předmětů denní potřeby                 ( hrneček, lžíce, kartáček….                                                                                                                      –  určujte, co je teplé a co chladné, která látka škrábe a je jemná, rozdílnost povrchů

ČICH – čichové vjemy patří k těm vůbec nejtrvanlivějším. Mrkněte do špajzky nebo ledničky       a uspořádejte poznávačku. 

SLUCH – je cesta k naslouchání                                                                                                          Každé dítě by před nástupem do školy mělo být schopné poslechnout si celou pohádku.  

 –  ptejte se – co právě slyšíš, štěká někde pes nebo mňouká kočka? Kdo to mluví, určování směru zvuku.

 CHUŤ- hry na poznávání chutí jsou zábavné.                                                                                    – ochutnávání ovoce, zeleniny nebo bylinek na zahradě, můžete rovnou probrat, co se do pusy strkat nesmí.

ZRAK- pro čtení i psaní je důležitá schopnost vnímat nejen celek, ale i detail.

– najděte si čas a pozorujte s dětmi kapky vody, mraveniště, pavučinky …..

–  při hrách s dětmi se zaměřte i na rozlišování barev a tvarů nebo párování stejných obrázků. 

– co se změnilo v místnosti- předměty přemístíme, dítě hledá změny

NAJDI ROZDÍLY

 

 Rozvoj motoriky a koordinace ruky a oka (oko sleduje ruku)

 Hry s mincemi

– dítě roztáčí na stole minci, kterou drží palcem a ukazováčkem

– pokládání mincí na sebe

– dítě vloží mince do nádoby s vodou a vyndává je palcem a ukazováčkem

Další nápady na rozvoj motoriky

– obmotávání vlny kolem jednoho prstu, dvou, tří a pak celé dlaně

– balení kuliček do krepového papíru

– vyndávání těstovin, nalámaných špaget, pírek z hrnku  – nejdříve palcem a ukazováčkem, pak palcem a prostředníčkem. Totéž i druhou rukou.

Předškoláci (předchozí aktivity by dítě mělo mít zvládnuté)

– cvrnkání  kuliček prostředníčkem

– navlékání gumičky na krabičku –dvojitě

– vyrábění náhrdelníku z těstovin, korálků či kancelářských sponek

– přenášení rýže do hrnku pomocí pinzety

– vystřihování obrázků z časopisů a lepení

– kreslení jednoduchých geomet. tvarů a jejich vystřihování

– koláž z písmen vystřižených z časopisů