Ahoj, všichni malí i velcí.
Tvoříme po radost
Hlásíme se z “domácí školičky”.
O co dneska půjde?
HÁDEJ – obrázky Ti pomůžou
- 2.
3.
Ano, budeme si povídat o bezpečnosti v dopravním provozu, kterého jsme všichni denně účastni, ať už jakýmkoli způsobem.
Povídej o obrázcích:
- Spočítej obrázky.
- Co vidíš na prvním obrázku?
- Spočítej dopravní značky.
- Jaké tvary značky mají?
- Ukaž značku, která má žlutý střed.
- Ukaž značku, která znázorňuje zatáčky.
- Víš, kde ve městě některá ze značek stojí? VÝBORNĚ
- Kolik dětí vidíš na druhém obrázku?
- Na jakém dopravním prostředku cestují?
- Čím si chrání hlavu?
- Proč si ji chrání?
- Drží se řídítek?
- Jednou nebo oběma rukama?
- Pojmenuj barvy kol. VÝBORNĚ
- Kolik dětí vidíš na dopravním hřišti ve třetím obrázku?
- Poznáš některé dopravní značky?
- Na čem jezdí chlapec v červené mikině?
- Co užívá k jízdě holčička?
- jsou oba vybaveni helmou?
- Je na obrázku chodec?
- Byl jsi někdy jezdit na dopravním hřišti?
- Co Tě tam nejvíce zajímalo? VÝBORNĚ
Dnes jsi byl určitě venku, ať už se školkou, s rodinou, na kole, na koloběžce, na bruslích…byl jsi tedy chodec nebo řidič. Všichni, kdo se v provozu pohybují, se musí řídit pravidly silničního provozu.
Měl bys znát značky, se kterými se v provozu setkáváš.
- Povídej si s rodiči, co značky znamenají, kde je ve městě vídáš.
Černobílé značky si můžeš vybarvit.
Měl bys znát pravidla přecházení
- Povídej si s rodiči o obrázcích, poznej správně a špatně řešené situace.
Rozhlédneme se v pořadí DOLEVA – DOPRAVA – DOLEVA, když nic nejede, můžeme silnici přejít.
Měl by ses pohybovat ve správném pruhu
Chceš -li vyjet na kole do terénu, kolo by mělo mít všechny dané náležitosti
- Zkontroluj s rodičem
- Nakresli podle předlohy
- Hledej rozdíly
Tak zítra v dalších dopravních prostředcích.
Hezké slunné dny všem
s pozdravem paní učitelky